tisdag 27 december 2011

ספר אלקטרוני למתחיליםLänkskafferiet återupptäckt!

Länkskafferiet har säkert de flesta lärare hört talas om och även låtit sina elever använda. Nu har jag lärt mig att det är en OER(open educational resource) och faktiskt del av en universell massrörelse. Och när jag för första gången på länge tittade in på länkskafferiet upptäckte jag att det fanns något som intresserade mig, även privat - lektioner i hebreiska:
ספר אלקטרוני למתחילים Vad det står? Elektronisk bok för nybörjare.PDF- filer med lättlästa hebreiska texter. Som någon har lagt ut helt gratis för mig att ta del av, i bästa OER- anda! Men nu ska jag ju lära mig om OER och inte repetera hebreiska! Tiden räcker ju inte till allt!

Dessutom har jag nu lite mer i praktiken fattat vad feeds är, eftersom jag nu börjat prenumerera på länkskafferiets feeds i Svenska som andraspråk.
Dagens fråga får bli: Vad har du för favoriter i länkskafferiet?

Inga kommentarer: