fredag 16 december 2011

Skypemöte med kurslärare!


Jag har varit lite frustrerad under kursens gång över att "bara" jobba digitalt. Skulle vara så skönt att träffa en lärare lite mer på riktigt och prata lite, tyckte jag.Så- istället för att köpa tågbiljett till Stockholm och KTH bokade jag Skypetid med Margareta. Två flugor i en smäll. Jag gjorde en övningsaktivitet i verkligheten och fick tillfälle att fråga lite frågor och få lite feedback på projektarbetesfunderingar. Verkar vara flera intressanta förbättringar av kursen på gång - just videomöten är en sådan, samt att skapa "tajtare" diskussionsgrupper utifrån någon i uppgift 1, så att man lättare får närmre kontakt med kursdeltagare som är på ungefär samma ställe. Det är just sådant jag skulle ha haft behov av, och som jag tror gör kursen bättre. Men Margaretas vänliga tillåtelse,kan ni ovan se bildbevis på vårt möte(så fick jag tillfälle att träna skärmklipp också!)Så att boka Skypemöte med någon kurslärare får bli dagens hetaste tips!

Inga kommentarer: